2017. október 6., péntek

Gólyabál



Gólyaavatás
       Ebben az évben is az új tanév második hetében megrendezésre került a diákok által jól ismert gólyahét. Ezt az élménydús hetet a gólyabál rituális ünnepségével zártuk. A kilencedikes évfolyam négy osztálya a hét napjain különböző öltözetben kellett teljesíteniük a X. osztályos társaiktól kapott feladatokat szünetről szünetre. Az iskola udvara a fürdőköpenyes, gumicsizmás, úszósapkás, salapétás és napszemüveges kilencedikes diákok nevetésétől csengett. A hétfői nap reggeli tornával indult, majd azt követte a lufis játék, ahol bebizonyosodott, hogy nem mindig a legminőségibb és a legdrágább dolgok válnak hasznunkra. Nagyszünetekben a bemutatkozó előadásokat tekinthettük meg, ahol felcsendült az osztályok himnusza, lelkes tánccal és énekléssel mutatkoztak be, megmutatva a csoporthoz való tartozásukat. A keddi nap folyamán azonban nem mindenki úszta meg szárazon. A táncpárbaj során minden gólya megmutatta, hogy egy rövid szünet folyamán is egyhamar táncra tud perdülni. Ez a szokásos gólyabálon is bebizonyosodott, felidézve a gólyatánc lépéseit, amelyet a kilencedikes diákok fogadalom tétele követett, ezzel megfogadva, hogy betartják az iskola szabályzatát. Ezt követte a hét folyamán megélt pillanatokból összevágott videója mind a négy osztálynak. A zsűri által kiválasztott párok feladatokban kellett bizonyítaniuk  a győzteseknek járó koronáért és jogarért. A Gólyák királynője a IX. A osztályos Kerekes Eszter, valamint királya a szintén A osztályos Kelemen Rudolf lett. A végét egy fergeteges buli zárta, ahol a diákok a gólyahét során kapott izgalmakat tombolhatták ki.
Mint szervezők úgy gondoljuk, hogy egy élménydús hetet hagyhattunk magunk után, elérve célunkat, miképpen kiszakított a megszokott környezetből, beavatást kapva a  Nagy Mózes Elméleti Líceumába. Reméljük a beavatottak számára élményteli volt, és az év is ilyen hangulatban fog lezajlani.
 Kelemen Betty, X. A





V. osztályos gólyabál

A gyermekek az ünnepi gólyatánccal mutatkoztak be, amit nehezen tudtunk nekik megtanítani, de a VIII. B-nek még szép, hogy sikerült. De ezek ellenére mi és ők is élveztük ezt az időt, amit arra szántunk, hogy megtanítsuk nekik a táncot. Mi is elmentünk óráról, meg ők is.
Amiután lejárt a tánc én, Zsanett és a másik osztályból Huni bemondók voltunk. Én a legnagyobb szeretettel köszöntöttem a szülőket, tanárokat és az igazgató urat.Olyan szépen mondtam, hogy még az igazgató is megdicsért.. 
 Utána különböző játékokat kellett teljesíteniük. A két osztályból a drága Johannánk négy összekevert csoportot állított össze: voltak a zöldek, kékek, sárgák meg a narancsok. A játékok során a  négy csapat feladatai között volt együttműködés, kreativitás, talpraesettséget próbára tevő, volt gyorsasági, ügyességi és logikai játék is.
A játékok mind különbözőek voltak. Volt amibe táncolni kellett, zenét hallgatott egy gyermek és dúdolta a dallamát, ha valaki hamar  s helyes volt amit leírtak akkor pontot kaptak, volt még olyan is amibe pufulecből kellett különböző állatokat csináljanak, és amelyiket kiválasztotta a zsűri az volt a nyerő ebben az esetben a tyúk-gólya volt..stb...Ezen próbák során bebizonyították, hogy igenis megvan bennük mindaz, ami a nagydiákká váláshoz szükséges. A játékok végén kiválasztottuk a nyertes csapatot. A narancssárgák voltak a győztesek, nekik két csomag gumicukrot adtunk, a többinek egy-egyet.
Az esemény végén jöhetett a buli, ez is nagyon tetszett nekik, tehát azt is mondhatom, hogy nagyon jó szervezők vagyunk.

Cora Szilvia, VIII. B