2014. november 12., szerda

Piliscsabai élmánybeszámoló

2014. október 20-23. között testvériskolánkba a Piliscsabai Paduai Szent Antal Gimnáziumba látogattunk el. Tizennyolc diák vett részt a teológia osztályokból, két tanárunk Miklós Katalin és Mészáros Ágoston vezetésével. Több, mint tizenkét óra buszozás után Piliscsabára értünk, ahól már vártak a kedves családok, hogy szállásunkra kísérjenek.
Másnap 21-én nagyon esős, szeles, hideg napra ébredtünk, de még ez sem rendítette el a Nagy Mózes-es diákokat a kirándulástól. Először Esztergom városába mentünk, ahol a Nagyboldogasszony és Szent Adalbert Prímási Főszékesegyház esztergomi bazilikáját tekinthettük meg, amely egy klasszicista stílusban épült hatalmas épület.
A főbejárat felett kőbe vésett latin felirat olvasható: CAPUT MATER ET MAGISTRA ECCLESIARUM  HUNGARIAE jelezve, hogy a magyarság egyházi központjában vagyunk.
Ezt követően a Dunát átszelve átmentünk Felvidékre, Párkányba.
Majd újabb úticélt tűztünk ki.
Visegrádon a Nagyvillám-kilátó melletti hegyoldalban bobpályára igyekeztünk, 700 méter hosszú lesikló pálya középső kanyarjaiból kitűnő rálátás nyílik a közeli Fellegvárra, melyet tizenegy szerpentinkanyar tesz élvezetessé. Sportos élményben volt részünk.
Ezután a piliscsabai római katólikus templomba látogattunk el. A templomban örömmel énekeltünk, dicsőitettük az Urat, hogy ott lehetünk. Ezt követően a lazarista kápolnába is betekinthettünk. Az est további részében részt vettünk Sütő Levente néprajzi előadásán, amely a hagyományos magyar falvak  lakberendezési stílusáról és művészetéről szólt. Utána mindenki hazatért a családjához, megvacsorázott, és nyugovora tért.
 A szerda reggel székelyruhásan jelentünk meg a Szent Antal Gimnáziumban, ahol együtt emlékeztünk a helyi diákokkal az 1956-os forradalom eseményeire. Az ünnep kiemelkedő pillanata volt, amikor Sebestyén Rita XI-es diáktársunk ellszavalta erre az alkalomra írt saját versét.
A nap további részét Budapesten tölthettük. Először a Buda várat tekinthettük meg, amelyet IV. Béla építetett az 1241-42 évi tatárjárást követően, a tatárok kivonulása után.
Volt egy szabad délutánunk, melyet vásárolgatással, sétával és ebéddel töltöttünk el.
Este visszalátogattunk az iskolába, ahol az ottani néptáncsoport próbáját nézhettük meg, és néhányan be is kapcsolódtunk a táncba.
Végezetül közösen megvacsoráztunk, amely mellé egy kis zenei aláfestés is társult.
Kirándulásunk utolsó napján 23-án indultunk el Erdélyország felé.
Bízunk benne, hogy jövőben újra ott lehetünk, tavasszal viszont szeretettel várjuk a piliscsabai diákokat!